Keymetrics

Anders Ericson slutar som VD för Sveriges Annonsörer

Anders Ericson väljer efter 19 år att sluta som VD för intresseorganisationen Sveriges Annonsörer.

”Nitton år är en lång tid och jag känner att det är hög tid att lämna över stafettpinnen till någon annan. Inte minst nu när organisationen ska ta sig an ett viktigt strategiarbete. Jag ser tillbaka på dessa år med stolthet. Vi har genomfört många viktiga insatser som gjort spelplanen bättre för våra medlemmar. Både organisationen och branschen har vuxit sig större och det har varit fantastiska år, men nu är tiden mogen för mig att gå vidare till nya utmaningar,” säger Anders Ericson. ”Inrättandet av branschens självreglering, Reklamombudsmannen, ser jag som den viktigaste milstolpen under mina år på Sveriges Annonsörer,” fortsätter han.

”Vi i styrelsen är mycket tacksamma för det jobb som Anders Ericson åstadkommit för vår organisation och bransch. Allt från att lyfta debatten om reklamens roll till att kämpa för ett transparent mediesverige. Varumärket Sveriges Annonsörer har vuxit sig allt starkare genom åren och som intresseorganisation har vi blivit den största i världen. Det innebär en stabil grund för den viktiga påverkansroll som Sveriges Annonsörer har även i framtiden och det är vi oerhört tacksamma för,” säger Sveriges Annonsörers styrelseordförande Leif Börjesson.

Arbetet med att rekrytera en efterträdare till Anders Ericson är påbörjad av en grupp inom Sveriges Annonsörer styrelse. Tillförordnad VD är förbundsjurist Tobias Eltell.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Katarina Ladenfors ska leda GDPR framåt