Keymetrics

Kristina Tellander lämnar rollen som Head of Sales & Operation på LRF Media

Efter sex år lämnar Kristina Tellander rollen som Head of Sales & Operation på LRF Media.

”Det har varit fantastiskt roliga och intensiva år, men nu behöver jag nya utmaningar”, säger Kristina Tellander.

Som försäljningsansvarig för företagsintäkter på LRF Media har Kristina Tellander både säkrat annonsförsäljningen i print för alla varumärken och byggt upp mediehusets digitala annonsaffär, ett område som haft stark tillväxt de senaste åren. Dessutom har hon sett till att det är full fart på ATL-TVs sponsorintäkter, rustat det nya varumärket Jobb & Karriär för succé och för knappt ett år sedan såg hon till att annonsavdelningen lanserade en egen Creative Studio.

– Det här är kanske ett av de roligaste jobben som finns inom media, och jag vill verkligen tacka alla, både medarbetare och kunder, för den här tiden. Men samtidigt har det varit jobb nonstop i sex år och under sommaren landade jag i att det räcker. Exakt vad jag ska göra nu vet jag inte än – jag har en del förfrågningar, men inte bråttom att kliva rakt in i något nytt, säger Kristina Tellander.

– Kristina har gjort ett starkt jobb under de här åren, inte minst genom att bygga upp vår digitala annonsaffär och tydligt stärka våra positioner inom B2B. Hon är både affärsdriven och resultatorienterad, och även om vi kommer att sakna hennes energi här på LRF Media, så förstår jag hennes beslut att gå vidare, säger Ann Henriksson, vd.

Rekryteringsarbetet har inletts och under tiden är Björn Lorentzi tf försäljningsansvarig för företagsintäkter på LRF Media.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Amer Mohammed chef för nya enheten Digital på Coop