Keymetrics

Youtube rullar ut non-skippable till fler kanaler

Snart är det dags för kanaler att tjäna ännu mer pengar när Youtube rullar ut non-skippable. För användarna blir det smak av linjär-tv när man tvingas kolla på irrelevanta reklamfilmer, igen.

Utrullningen sker i veckan och alla berörda kommer att få ett meddelande från Youtube.

För innehållskapare som slår på non-skippable kommer även tidigare klipp att få annonsformatet.

Samtidigt rullar Youtube ut ett verktyg som gör det möjligt att i bulk lägga till eller ta bort non-skippable, analysera engagement och se intäktsströmmar från dessa annonser.

Non-skippable-annonser får bara vara 20 sekunder långa. Med andra ord inte så långt innan du får se klippet, men tillräckligt för att irritera.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Här kan du söka efter ALLA aktiva annonser på Facebook