Google delar med sig av statistik om hur våra sökningar förändras

Google har delat med sig av våra ändrade sökvanor. Från att söka med enstaka ord har våra sökningar blivit mer komplexa och framförallt personliga.

“Over the past two years, we’ve seen an increase in searches that include highly personal and conversational language—using words like “me,” “my,” and “I,” skriver Google.

Sökningar som innehåller “__ för mig” har ökat med 60 procent senast två åren.

Sökningar som innehåller “__ borde jag __” har ökat med 80 procent senaste två åren.

Vad kan vi lära oss av detta? Jo, det gäller att svara på frågorna på din webbplats för att hamna högt på Googles SERP när konsumenterna nu ändrat sina sökningar till att bli mer person-orienterade.

Om du vill läsa mer om hur vi söker på Google ska du klicka här.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Microsoft köper Adxstudio Inc