Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Sorrell köper MediaMonks och här förklarar han varför

Det blev ett budkrig över företaget MediaMonks när Martin Sorrell fick tycke för företaget. WPP vill nämligen köpa bolaget under näsan från Sorrell. Men Sorrell segrade och här förklarar han vad han vill göra med MediaMonks.

MediaMonks omsatte förra året 110 miljoner pund och har 750 anställda på elva kontor. Köpesumman landade på 300 miljoner Euro.

Enligt Martin Sorrell köpte han bolaget för att:

“This represents a significant step in building a new age, new era, digital agency platform for clients,” said now senior Monk Sorrell on the purchase. “MediaMonks’ roots are totally in new media, and data, content and technology. Our next moves will be to build this platform further and to add meaningful data analytics and digital media buying. The company will be a unitary one with MediaMonks as its core.”

Sorrell har tidigare sagt att han vill bygga upp något nytt och spännande. En modern version av WPP. Och hans tidigare arbetsgivare verkar vara ganska nervösa med tanke på att de gav sig in i budkrig med Sorrell.

Här kan du läsa en längre artikel där man går in på djupet om Sorrells bud på MediaMonks.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>