Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Snapchat samarbetar med Amazon om att bli en ny shoppingkanal

Nu är det Snapchat som apar efter Instagram om att bli en shoppingkanal för sin unga målgrupp.

Det är så att någon har sett kod som gör det möjligt att använda kameran för upptäcka om en pryl kan köpas på Amazon. Bara rikta kameran i mobilen mot exempelvis en t-shirt. Du får då se om produkten finns tillgänglig på Amazon, vad den kostar och hur du köper.

Här kan du läsa mer om Snapchat och Amazon.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>