Keymetrics

Snapchat och Nielsens samarbete leder till nya möjligheter för annonsörer

Nielsen har öppnat upp sin databas för köp i detaljhandel till Snapchats annonsörer. Nu kan annonsörer rikta sina Snapchat-annonser baserat på vad du köpte i en butik.

Om du är en sådan som alltid köper Pepsi Maxi så kan Pepsi nu få veta vem du är på Snapchat och då börja rikta annonser om just Pepsi Maxi eller andra drycker som de tror du också kan vara intresserad av.

Enligt Nielsen och Snapchat rör det sig om över 30.000 olika segment som man kan rikta sig mot. Data kommer in från bland annat kredikortsköp och medlemsskap i butiker.

”Discovering the audiences that drive engagement and offline sales has never been more critical for marketers, and we’re excited to continue our work with Snapchat across both our premium audience segments and measurement solutions,” förklarar Jessica Hogue, som är senior vice-president of digital solutions på Nielsen.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Smart drag av Sky som bjuder på TV-reklam i tuffa tider