Keymetrics

Salesforce köper AI- och marknadsanalysföretaget Datorama

Salesforce har i dagarna lagt vantarna på AI- och marknadsanalysföretaget Datorama från Israel.

Med Datorama kan deras kunder som PepsiCo, Unilever och Pernod automatisera rapportering av marknadsdata och med det optimera kampanjer.

Med Datorama ska Salesforce förbättra Marketing Cloud och sin AI.

Affären gick loss på 7 miljarder kronor.

”Salesforce’s acquisition of Datorama will enhance Salesforce’s Marketing Cloud with expanded data integration, intelligence and analytics, enabling marketers to unlock insights across Salesforce data and the myriad of technologies used in today’s marketing and consumer engagement ecosystem,” skriver Ran Sarig, som är både CEO och grundare på sin blog.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nu måste du lära dig att säga ”Over”, ”Roger” och ”Copy That”