Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Salesforce köper AI- och marknadsanalysföretaget Datorama

Salesforce har i dagarna lagt vantarna på AI- och marknadsanalysföretaget Datorama från Israel.

Med Datorama kan deras kunder som PepsiCo, Unilever och Pernod automatisera rapportering av marknadsdata och med det optimera kampanjer.

Med Datorama ska Salesforce förbättra Marketing Cloud och sin AI.

Affären gick loss på 7 miljarder kronor.

”Salesforce’s acquisition of Datorama will enhance Salesforce’s Marketing Cloud with expanded data integration, intelligence and analytics, enabling marketers to unlock insights across Salesforce data and the myriad of technologies used in today’s marketing and consumer engagement ecosystem,” skriver Ran Sarig, som är både CEO och grundare på sin blog.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>