Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Så här fungerar annonsformatet Promoted Trend Spotlight på Twitter

Twitter tänker klämma ut så mycket som möjligt ur sin plattform och användare och lanserar därför ett nytt annonsformat – Promoted Trend Spotlight.

Så här fungerar det:

Med andra ord syns annonserna när du går in på trendande ämnen (tidigare Explorer) och därigenom också flyttar ned allt organiskt innehåll.

“We are continuing to explore new ways to enhance our takeover offerings and give brands more high-impact opportunities to drive conversation and brand awareness on our platform,” kommenterar Twitter till tidningen Techcrunch.

Promoted Trend Spotlight är ett add-on-paket till Promoted Trends.

Om du vill lära dig mer om Twitters nya annonsformat Promoted Trends Spotlight ska du klicka här. 

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>