Keymetrics

Så här fungerar annonsformatet Promoted Trend Spotlight på Twitter

Twitter tänker klämma ut så mycket som möjligt ur sin plattform och användare och lanserar därför ett nytt annonsformat – Promoted Trend Spotlight.

Så här fungerar det:

Med andra ord syns annonserna när du går in på trendande ämnen (tidigare Explorer) och därigenom också flyttar ned allt organiskt innehåll.

“We are continuing to explore new ways to enhance our takeover offerings and give brands more high-impact opportunities to drive conversation and brand awareness on our platform,” kommenterar Twitter till tidningen Techcrunch.

Promoted Trend Spotlight är ett add-on-paket till Promoted Trends.

Om du vill lära dig mer om Twitters nya annonsformat Promoted Trends Spotlight ska du klicka här. 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Samarbetet mellan Google och Salesforce gör det möjligt för annonsörer att bli effektiva