Keymetrics

HubSpot lanserar Marketing Hub Starter för småföretagare

Marketing Hub samlar olika befintliga marknadsföringsverktyg i en och samma plattform. Nu har man gjort en light-version för småföretagare.

”Historiskt sett har små företags försök att hitta ekonomiska marknadsföringsmetoder ofta lett till en spretig användning av olika verktyg för att kunna bedriva e-post-marknadsföring eller placera riktade annonser. Det företagen sparar i form av utgifter förlorar de tyvärr ofta i tid som går åt till att koppla samman och hantera alla olika system. Marketing Hub Starter tillhandahåller alla verktyg som små företag behöver för att komma igång på en och samma lättanvända plattform, till ett bra pris. När företagen är redo att ta sin marknadsföring till nästa nivå kan HubSpot växa med dem genom att göra det enkelt att lägga till de funktioner som behövs,” säger Susanne Rönnqvist Ahmadi, internationell marknadschef på HubSpot.

Produkten erbjuder:

E-post-marknadsföring, inklusive ett lättanvänt redigeringsverktyg (”drag-and-drop”) och analyssiffror kopplade till utskick
Listsegmentering baserad på kontaktegenskaper, e-post-aktivitet och inskickade formulär
Integrationer med Facebooks och Instagrams “lead ads”
Skräddarsydda “lead flows” för mer precist riktad kommunikation
Grundläggande rapportering bortom öppnande av e-post och klick, som låter användare se återkommande kontakter, “top personas”, engagemang över tid, hur annonser presterar, med mera.

Företag kan påbörja användningen av Marketing Hub Starter från 46 euro per månad.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Kabel-TV är inte alls poppis bland unga