Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Facebook testar AR-annonser i nyhetsflödet

Facebook håller på och testar augmented-reality-annonser i sitt nyhetsflöde. Så att du exempelvis kan få med ditt ansikte i spelet Candy Crush eller testa solglasögon med hjälp av mobilen innan du köper.

Annonserna som ser ut som vanligt men det finns en liten ruta där det står ”Prova produkten” eller ”Tap to try it on” och då kan du med din mobilkamera få prova på produkten.

Varumärken som testar inkluderar Michael Kors, Bobbi Brown, Pottery Barn, Wayfair och King.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>