Keymetrics

MMS redovisar onlineprogram med flest tittare i olika målgrupper

MMS lanserade i maj förfinade målgrupper för reklam och nu finns det även målgruppsdata för program och klipp online. Rapporten visar Ex on the beach lockade yngre tittare medan Zlatan lockade äldre.

Målgrupperna för program och klipp är synkroniserade med reklamen och MMS onlinevaluta blir än mer komplett i och med att man nu kan följa och analysera tittarsiffror i relevanta målgrupper.

Den här topplistan visar det program som har haft flest tittare online i respektive målgrupp hittills under juni månad (t.o.m. 18 juni), Fotbolls VM är exkluderat.

Ålder Program Onlineratings*
3-14 år Agenterna – SVT 62 905
15-19 år Ex on the beach – Discovery 81 363
20-24 år Ex on the beach – Discovery 65 877
25-29 år Ex on the beach – Discovery 17 335
30-44 år Sommarskuggan nr. 3 – SVT 44 496
45-49 år Zlatan för Sverige i tiden – SVT 10 010
50-59 år Zlatan för Sverige i tiden – SVT 13 248
60-64 år Enkel resa till Korfu – SVT 5 375
65-99 år Badhotellet – TV4 13 490
*Onlineratings: Summa tittad tid dividerad med titelns längd.

I MMS valuta för onlinereklam för rörlig bild ingår MTG, TV4, Discovery Networks, Aftonbladet TV, Svd.se, Expressen TV och Di TV.

Information om tittande på onlinereklam finns i verktyget Reklamanalys.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Qlik förvärvar Attunity