Microsoft hånar annonsbranschen med Edge till mobilen | Dagensanalys.se
Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Microsoft hånar annonsbranschen med Edge till mobilen

Att 25 procent av svenskarna använder en annonsblockerare i sin webbläsare på desktop är jobbigt nog. Nu vill Microsoft hjälpa dem att även blockera annonser i mobilen.

Idag är det bara runt 5 procent som blockerar annonser i mobilen. Men det vill nu Microsoft ändra på när de lanserar webbläsaren Edge för mobilen med en inbyggd annonsblockerare.

Och det är inte vilken annonsblockerare som helst, utan världskända Adblock Plus.

Än så länge är det ‘bara’ ett par miljoner som använder Edge. Men Microsoft tror att deras senaste drag med inbyggd Adblock Plus ska ändra på det.

Läs mer här.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

2 Kommentarer

Undrar om den är snällare mot Bing-annonser?

Svara

Det tänkte jag inte på. Det är klart att de lär vara snällare mot dem.

Svara

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>