Instagram börjar bli som ett stort varuhus | Dagensanalys.se
Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Instagram börjar bli som ett stort varuhus

Instagram är på gång att släppa loss shopping-taggar direkt i Stories.

Efter en längre tid med tester väljer nu Instagram att rulla ut shopping-taggar direkt i Stories. Annonsörer kan med andra ord lägga till en sticker som ger information om produkten eller objektet i bilden.

Förutom att du får reda på vad som är på bilden får du även information om var den går att köpa någonstans.

Först ut är 20 samarbetspartners som varit med och testat funktionen.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>