Blufftävlingar på Facebook är ett enormt varumärkesproblem | Dagensanalys.se
Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Blufftävlingar på Facebook är ett enormt varumärkesproblem

Att få ditt varumärke indraget i en blufftävling på nätet är ett jätteproblem. Och för konsumenten kan det bli en katastrof.

Bakom kartläggningen är PC för Alla som rapporterar att antalet svenska företag som utnyttjas i rena blufftävlingar på Facebook ökat lavinartat.

En av de som drabbats hårdast är Elgiganten som idag har flera blufftävlingar med sitt namn på bland annat Facebook. Ett exempel är fejkade sidan Elgiganten Restlager som organiserar tävlingar där du kan vinna priser, som aldrig dyker upp. PC för Alla uppger att ett av inläggen som skapats via sidan nu har även 16 000 likes och 15 000 delningar.

Även Ikea, H&M och Ving har utnyttjats av blufftävlingarna.

Här kan du läsa mer.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>