Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Gör kundupplevelsen till din affär

5.000 marknadsförare deltog i veckan på Europas största konferens för digitala affärer, Adobe Summit 2018 i London. Adobe presenterade ny teknik för framtidens marknadsföring och kundresor.

Digitaliseringen fortgår i en rasande takt och många företag står i dag inför en verklighet där kunder kräver personliga upplevelser i realtid, på alla enheter och i alla format.

I veckan hölls konferensen Adobe Summit i London. Tusentals marknadsförare deltog för att lära sig mer om de senaste verktygen inom marknadsföring, data och annonsering.

Här är nyheter från Adobe Summit:

Bättre koll på kunddata: Med den stora mängd kunddata som företag får tillgång till i dag krävs system som kan samla och ”standardisera” datan. Adobe har genomfört en rad förbättringar i sitt Adobe Cloud Platform som gör det enklare att sammanföra kunddata från hela verksamheten till en ”Unified Customer Profile”.

Dynamisk anpassning av annonser: Det kan vara svårt att leverera relevanta annonser och reklam till kunder. Adobes Advertising Cloud Creative är branschens första reklamplattform som gör det möjligt för marknadsförare att justera designelement i annonser under en redan pågående kampanj.

Förstå kundresan i text, video och ljud: Företag möter ofta sina kunder i flera kanaler. Nu presenterar Adobe nya funktioner i Adobe Analytics, som ger företag insikt i kundens resa i samtliga kanaler och på alla enheter. Funktionen sträcker sig nu även till ljudmedier, så som podcasts och ljudböcker.

Snabbare innehåll: Bra kundupplevelser börjar med bra innehåll. I dag behöver företag skapa, planera och anpassa sitt innehåll med olika målgrupper i åtanke. Nya AI-drivna funktioner i Adobe Experience Manager, bland annat intelligent bildsökning, anpassar automatiskt bilder till olika typer av skärmar.

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>