Axciom lanserar verktyg för att nå globala målgrupper | Dagensanalys.se
Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Axciom lanserar verktyg för att nå globala målgrupper

Data- och annonsföretaget Acxiom har nyligen lanserat ett nytt verktyg som gör det möjligt att använda deras globala målgrupper.

Verktyget heter Global Data Navigator.

Förutom att de drar till med ett nytt verktyg så har de även tagit fram målgrupper i Brasilien, Holland och Italien. Totalt finns det nu målgrupper i 62 länder.

Med Global Data Navigator kan marknadsförare eller mediebyråer söka fram och använda olika kategorier av målgrupper i olika regioner.

“We continue to expand our global footprint to support our partners with the most expansive and ethically sourced data offering in the world. We are placing a significant emphasis on the integration of this data into the world’s leading publishers and ad tech platforms to transcend marketing borders,” kommenterar Chad Engelgau som är vvd på Axciom.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>