Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Är det så Facebook håller på att köra över alla sajter som skriver nyheter

Alla forum, bloggar, föreningar, klubbar tycks ha flyttat all sin kommunikation till Facebook istället för att uppdatera sina sidor om hur det går.

Jag har gjort en liten reflektion i helgen då jag körde Supermoto SM. Vi fick en viss bevakning från traditionella mediekanaler – SVT var där och intervjuade Svenska Mästaren, Bike skrev en liten blänkare och trotjänaren MotorWorld.se skriver racerapporter.

Det samma gäller de som håller på med Ironman eller andra nischade saker.

Men kommentarer från arrangör för mästerskapet, SVEMO – De som arrangerar tävling – och framförallt all rapportering från alla förare skedde till 100% på Facebook. Resultatlistor delades och hur det gick för varje enskild förare delades och snackades om dagar efter tävlingen på Facebook. Endast MotorWorld.se har publicerat resultatlista och så klart Svemo.

Om Svenska medier inte vill tappa all trafik i framtiden får de nog bjuda in alla som har intressen att skriva och blogga hos dem och vara ute där saker händer om de inte vill tappa all trafik till Facebook i framtiden.

Jag kan ha fel, är det kanske så att det bara gäller de som är intresserade av motor som detta gäller – kolla in dessa två otroligt aktiva forum på Facebook Porsche Club Sverige och Sporthoj of Sweden så ser ni aktivitetsnivån på Facebook jämförelsevis om vad som skrivs om Porsche och Sporthojar i Svensk media.

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>