Keymetrics

WWF använder influencers på Instagram för att nå ut till den yngre generationen

WWF (World Wide Fund for Nature) har länge kämpat för djurens rätt och vår natur. I deras senaste kampanj skickade de ut influencers till platser som blivit förstörda av dumma människor.

Det är ett försök att väcka uppmärksamhet bland den allmänna befolkningen, men främst i den yngre generationen.

Konceptet gick ut på att lägga upp redigerade bilder på vackra platser runt om i världen och sedan invänta kommenterar såsom: ”Vad vackert!”, ”Dit vill jag åka!”. Efter att bilden fått en bra mängd uppmärksamhet, publicerades en ny bild av hur det faktiskt såg ut och uppmanade personer att använda #TooLatergram för att sprida budskapet.

Här är en av dessa bilder:

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Reuters får jättekontrakt att faktagranska Facebookinlägg