Keymetrics

Tack Åhléns men nu räcker det!

Efter år av frågan ”Är du medlem?” varenda gång jag handlar på Åhléns valde jag att prova på att bli medlem. Efter någon månad ångrar jag nu mitt beslut.

En standardfråga från personalen när man handlar på Åhléns är – ”Är du medlem?”, ”Vill du bli medlem?” Efter att jag svarat ”nej” på båda dessa frågor valde jag att testa. Hur dåligt kan det vara? Jag får erbjudanden och pengacheckar tillbaka som jag kan använda nästa gång jag handlar.

Efter att nu varit medlem i någon månad ångrar jag mitt beslut. Det är ett desperat SMS:ande till min mobil från Åhléns. Om kostnaden för att få en återbäring är ett konstant SMS:ande om olika erbjudanden så är det inte värt det, tycker jag. Det är en fin linje mellan att ge bra erbjudanden till att bli SMS-trakasserad varje dag med slumpmässiga erbjudanden.

Fick nog och skickade STOP till 71550. Så synd när Åhléns faktiskt kan dra nytta av mitt medlemsskap på ett snyggt sätt och skicka skräddarsydda erbjudanden till mig. De har ju trots allt hela min köphistorik i sina databaser, så hur svårt kan det vara att skicka erbjudanden om saker som jag vanligtvis köper och är intresserad av?  Tydligen är det jättesvårt för Åhléns eftersom jag får nedan ’spam’ till min mobil.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Influencers ska locka unga att bli bönder