Keymetrics

Man delar gärna data direkt med företag, men inte med 3:e part

Användarna har blivit allt mer medvetna om att företag samlar data om dem och de accepterar detta, men de vill inte dela data med 3:e partsföretag.

Enligt en färsk undersökning om hur man ser på att dela data i digitala kanaler genomförd i sa 80 procent att det är helt okey att dela personuppgifter direkt med ett företag som man handlar av för att anpassa marknadsföringen efter dina intressen Men bara 17 procent sa att det är OK med att dela denna typ av information med en tredje part.

Med den nya GDPR-lagstiftningen kommer det bli allt svårare för mediebyråer och annonsörer att spåra sina användare och rikta sin kommunikation efter deras digitala beteende, då man måste ha samtycke för att spara data om användarna och allt fler blir upplysta och vill inte bli förföljda av dåliga retargeting-annonser.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Chrome 76 gör det enklare att hoppa över betalväggen