Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Då öppnar Amazon sin svenska onlinebutik

Sveriges e-handlare och annonsörer sitter just nu på stolskanten och undrar när Amazon kommer till Sverige på riktigt. Redan idag handlar tusentals svenskar på Amazon, men när jätten etablerar sig på marknaden kommer de att äta upp all handel. Nu finns det ett datum att förhålla sig till.

Bakom siandet när Amazon faktiskt öppnar upp sin svenska butik står HUI Research för.

Amazons intåg är väntad av HUI Research till Black Friday 2018 (den 23:e november) och det är bara att inse att entrén kommer att påverka svensk retail något enormt.

Men även svenska onlinehandlare attackeras nu från flera håll. Vinnarna är de med kunder utanför storstäderna som dessutom erbjuder egna “private label” och blixtsnabba leveranser. Att ha sitt eget lojalitetsprogram á la Prime anses dessutom vara en nyckel, fortsätter MKSE.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>