Keymetrics

AdEase från SpotX och Switch Media ska få tittarna att inte blockera reklamen

Annonsplattformen för onlinevideo SpotX och molnbaserade streamingföretaget Switch Media går ihopför att skapa AdEase, som ska göra livet enklare för alla som jobbar med rörlig bild.

Partnerskapet tillåter tv-bolag som arbetar med SpotX att använda Switch Medias AdEase som förbättrar användarens upplevelse och ökar engagemang genom att erbjuda en videosändning utan buffring under live-tv och video on demand, som i sin tur ska leda till att färre blockerar reklamen.

“Delivering targeted ads on live linear OTT feeds for sports and live entertainment can be challenging – especially from a user experience, accuracy and scalability viewpoint; using the traditional methods of inserting mid-roll ads on the client-side causes buffering, latency and can allow the user to block those ads,” berättar Mark Wilson på Switch Media.

Mark Wilson fortsätter: “This partnership means our broadcast clients already using our AdEase product can, at any stage, decide to deliver targeted ads in real-time via SSAI in a given ad break via the SpotX platform, including live broadcast.

Christopher Blok på SpotX berättar: “Addressable advertising sits at the forefront of broadcasters’ thinking now while server-side ad insertion, particularly for live simulcast, is a critical element for them and we are excited to be able to offer this end-to-end service for broadcasters with Switch Media, a product fit for the total video universe.”

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Tobii
Johan Wilsby lämnar Tobii