Keymetrics

Accenture förvärvar Meredish Digital Agency MXM för att bli bättre på digital marknadsföring

Globala management och konsultföretaget Accenture förvärvar Meredish Xcelerated Marketing (MXM).

MXM erbjuder data och analys kombinerat med innehållskapande och kundengagemang inom områden som motor, konsumentprodukter- och finans. Tjänster som de erbjuder inkluderar datavisualisering, prediktiv analys, UX, innehållsanalys, publiksegmentering och konsumentkartläggning.

Accenture berättar att förvärvet kommer stärka dem inom digital marknadsföring. Med andra ord en genväg för Accenture till att bli mer digitala och bättre kunna möta kundernas behov, som ju blir allt mer digitala.

Brian Whipple, chef på Accenture Interactive berättar: ”The blend of MXM with our current capabilities and robust marketing intelligence platforms will set us apart as a leader to design, build and run the best customer experiences on the planet”.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Tredjepartskakorna försvinner helt år 2022