Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Youtube Studio tar fram nya mätvärden för videokanaler

Youtube meddelade förra veckan via sin blogg att de lanserar tre nya mätvärden i Youtube Studio, så att alla videoskapare enklare kan mäta hur det går för deras videoklipp. Sajten släpper samtidigt en helt ny dashbord.

De nya mätvärdena inkluderar impressions, impressions CTR och unika tittare.

Impressions mäter hur många gånger en videos bild har visats. “Impressions tell you the potential reach of your content on YouTube, since each impression is an opportunity to earn a view,” skriver Assaf Reifer och Ezequiel Baril på Youtubes blogg.

Impressions CTR (click-through-rate) är hur stor andel av en videos impressions som resulterade i en faktisk visning.

Unika tittare återspeglar en uppskattad siffra på hur många personer som sett en video över en viss tidsperiod. “You can use this data to compare your audience size to your subscriber base, and identify videos that helped reach a wider audience,” skriver Reifer och Baril.

Youtubes nya dashboard visar de senaste uppladdningarna, personliga rekommendationer och snabb tillgång till nyheter. Uppdateringen rullar ut till alla användare de närmsta veckorna.

Bild: Youtube

Annika Basun

Skribent

Dagensanalys.se

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>