WPP-ägda Lightspeed i samarbete med svenska Cint

Cint fortsätter sitt korståg över världen i jakten på nya kunder. Senaste samarbetet är med Lightspeed som ingår i meganätverket WPP.

Med Cints hjälp ska Lightspeed bli bättre på att ta in, hantera och använda data. Cint kommer att ansvara för alla deras paneler och även programmatiska exchange vilket kommer att ge Lightspeed tillgång till Cints enorma användardatabas.

Det som lockade Lightspeed till Cint är produkten Access Pro som man nu tänker ersätta sitt egna system med. Cint kommer även ta hand om dubbel-optin och GDPR.

“Clients want to find truth through data, but increasing pressures on time and budget mean they also need faster, more flexible and cost-effective options for their insights projects. This shift allows us to alleviate these pressures by removing some of the complexities involved in effectively exploring, cross-referencing and validating key sources in today’s data landscape,” förklarar Caroline Frankum som är vd på Lightspeed.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
“Be cool not creepy” säger Accenture om hanteringen av kunddata