Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

WPP-ägda Lightspeed i samarbete med svenska Cint

Cint fortsätter sitt korståg över världen i jakten på nya kunder. Senaste samarbetet är med Lightspeed som ingår i meganätverket WPP.

Med Cints hjälp ska Lightspeed bli bättre på att ta in, hantera och använda data. Cint kommer att ansvara för alla deras paneler och även programmatiska exchange vilket kommer att ge Lightspeed tillgång till Cints enorma användardatabas.

Det som lockade Lightspeed till Cint är produkten Access Pro som man nu tänker ersätta sitt egna system med. Cint kommer även ta hand om dubbel-optin och GDPR.

”Clients want to find truth through data, but increasing pressures on time and budget mean they also need faster, more flexible and cost-effective options for their insights projects. This shift allows us to alleviate these pressures by removing some of the complexities involved in effectively exploring, cross-referencing and validating key sources in today’s data landscape,” förklarar Caroline Frankum som är vd på Lightspeed.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>