Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Poddindex väcker debatt om vikten av räckvidd och korrekta siffror

Poddindex väckte en stark debatt när de lanserade den nya räckviddsvalutan för svenska poddar. Det var rubriker som ”Så många lyssnare har poddstjärnorna, egentligen” och ”Nu får vi veta – så länge och mycket lyssnar vi på poddar” samt många andra intressanta utspel.

Det har varit många frågor om varför räckvidd är viktig och hur man kan mäta den för poddar. Därför arrangerade Sveriges Annonsörer ett seminarium där aktörerna bakom den nya valutan berättar varför det är viktigt att mäta räckvidd och hur man gör för att få fram en korrekt siffra.

Titta på seminariet nedan om du vill veta mer om nya Poddindex. PS! Slå på ljudet om du vill lyssna.

Live – lär dig mer om Poddar och rätt info med Poddindex

Publicerat av Sveriges Annonsörer den 20 mars 2018

De som stod på scenen och talade var följande..
– Carl Wåreus, Head of Partners/Agencys, Google
– Mattias Björkman, Head of Digital Business Development, Bauer Media
– Fredrik Hermansson, Sales Manager Sweden, Acast
– Joakim Johansson, Digital analyst & project leader, Sveriges Radio
– Niklas Berglöf, Head of Digital Sales. MTG Radio
– Peter Mackhé, chef KIA-index, Sverigen Annonsörer

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>