Keymetrics

Poddindex väcker debatt om vikten av räckvidd och korrekta siffror

Poddindex väckte en stark debatt när de lanserade den nya räckviddsvalutan för svenska poddar. Det var rubriker som ”Så många lyssnare har poddstjärnorna, egentligen” och ”Nu får vi veta – så länge och mycket lyssnar vi på poddar” samt många andra intressanta utspel.

Det har varit många frågor om varför räckvidd är viktig och hur man kan mäta den för poddar. Därför arrangerade Sveriges Annonsörer ett seminarium där aktörerna bakom den nya valutan berättar varför det är viktigt att mäta räckvidd och hur man gör för att få fram en korrekt siffra.

Titta på seminariet nedan om du vill veta mer om nya Poddindex. PS! Slå på ljudet om du vill lyssna.

Live – lär dig mer om Poddar och rätt info med Poddindex

Publicerat av Sveriges Annonsörer Tisdag 20 mars 2018

De som stod på scenen och talade var följande..
– Carl Wåreus, Head of Partners/Agencys, Google
– Mattias Björkman, Head of Digital Business Development, Bauer Media
– Fredrik Hermansson, Sales Manager Sweden, Acast
– Joakim Johansson, Digital analyst & project leader, Sveriges Radio
– Niklas Berglöf, Head of Digital Sales. MTG Radio
– Peter Mackhé, chef KIA-index, Sverigen Annonsörer

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Apple är som första amerikanska bolag värderad till 1 000 miljarder dollar