Keymetrics

Nytt verktyg från Kantar för att jämföra dina och konkurrenternas annonser på Amazon

Nu lanserar Kantar Media verktyget eCommerce Intelligence Tool som ska hjälpa annonsörer på Amazon att få bättre koll på sin annonsaffär. Verktyget gör det möjligt att jämföra dina egna och konkurrenternas annonser på sökordsnivå. Det kan även hjälpa till med att hitta luckor i din kampanj, genom att uppmärksamma sökord som konsumenterna söker på.

Enligt Kantar är verktyget det första i sitt slag för att hjälpa annonsörer på e-handelssajter att optimera och övervaka sin annonsaffär. I nuläget finns verktyget enbart tillgängligt för annonsörer på Amazon i USA, men målet är att på sikt kunna använda det även på andra e-handelssajter.

Verktyget gör det inte bara möjligt att jämföra hur väl din kampanj presterar på sökordsnivå jämfört med dina konkurrenter, utan analyserar även vilka sökord konsumenterna använder när de letar efter vissa produkter. På så sätt går det att optimera din kampanj efter vad konsumenterna faktiskt letar efter, för att på så sätt hitta rätt. Det är helt enkelt en helt ny möjlighet för företag som vill optimera sin synlighet på stora e-handelssajter där det annars kan vara svårt att skära igenom bruset från de många företag som vill synas där.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Tumblr som blir del av WordPress ska nu återupplivas