Keymetrics

Nielsen lanserar verktyg som kan förutspå TV-tittandet

Nielsen har lanserat ett verktyg så att man kan förutse linjärt TV-tittande baserat på avancerade segment definierade av medieägare och annonsköpare.

Verktyget gör det möjligt för medieägare och marknadsförare att prognostisera sitt TV-lager av annonser riktade till olika målgrupper enligt nationella nätverk.

Annonsörer kan definiera segment baserat på en kombination av attribut på personnivå, inklusive transaktioner i butik och online, kredit- och transaktioner med bankkort. Framledes kommer även tal för lojala tittare.

Enligt Nielsen kommer verktyget även att erbjuda 80 fördefinierade segment av Advanced Target Standards Group (ATSG).

Kelly Abcarian, senior vicepresident, produktledare på Nielsen kommenterar nyheten

”I dagens värld med snabbt växande utbud av innehåll på olika enheter och plattformar är det viktigt att nå de som är viktiga för både tv-bolagen och annonsörer.”

”För att hålla reda på det snabbt förändrade landskapet krävs avancerade verktyg för att noggrant kunna prognostisera TV-publiken med mer data än bara ålder och kön.”

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Spotify Kids
Spotify Kids är lanserad i Sverige