Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Här kan du lära dig mer om vår redaktion på Dagensanalys.se

Att vara skribent på Dagensanalys.se kräver att arbete, fritid och familj är i balans så att man får tid över till att skriva artiklar. Här berättar DAs skribenter om hur det är att jobba med DA, vad som är drivkraften och hur framtiden ser ut.

Mikael Karlsson

Vad jobbar du med under dagarna?
Idag har jag flera pågående projekt. Bland annat jobbar jag för MMS där jag utvecklar nya mätningar för rörlig bild. Jobbar även i ett research-projekt och med en textbyrå.

Varför skriver du på Dagensanalys.se?
När jag drog igång DA tänkte jag aldrig att det skulle bli så här stort. Den var mer tänkt som en personlig blogg. Men när Peter klev ombord, senare också Mattias och alla andra skribenter som bidragit under åren har det verkligen skenat i antal läsare. Idag är det med stor kärlek som jag skriver på DA. Det är så himla kul när vi får positiv feedback från läsare och annonsörer. Gillar också att jag själv håller mig uppdaterade med det allra senaste på marknaden.

Hur hinner du att skriva på Dagensanalys.se?
Det blir efter träningen som jag sätter mig med DA och även på morgonen innan frukost. Det krävs en del planering för att ha tid till både jobb, fritid, familj och DA.

Vart ser du att Dagensanalys.se är om två år?
Att vi fortsätter öka i antal läsare och att vi kan hjälpa fler företag med deras digitalisering. Jag verkligen tycker om att hjälpa – med kunskap eller direkt rådgivning. Det är så himla kul när man ser att det har en så positiv effekt.

Peter Mackhe

Vad jobbar du med under dagarna?
Jag är ansvarig chef för KIA-index och Poddindex med allt vad det innebär att importera och validera siffror innan publicering, skriva nyheter samt ha hand om löpande utveckling. Jag byggde hela Poddindex under hösten/vintern 2017. Dessutom har jag en motorsajt MotorWorld.se som jag också håller på med på fritiden.

Varför skriver du på Dagensanalys.se?
Jag vill dela med mig av allt som händer i det digitala och bidra till en bättre kunskap. Jag följer konstant alla trender och det är roligt att få dela med mig av det som man hittar och lär sig om digital marknadsföring.

Hur hinner du att skriva på Dagensanalys.se?
Jag det är frågan, det är svårt att hinna med när man jobbar 100% har fyra barn och även kör SM på motorcykel under sommarhalvåret. På något vis går det.

Vart ser du att Dagensanalys.se är om två år?
Drömmen vore att vi får till en egen digital affär och kan vara ett team på 5-10 personer som hjälper företag i Sverige med allt som vi skriver, där hälften jobbar med att skriva nyheter och andra hälften med digitala projekt.

Mattias Strandberg

Vad jobbar du med under dagarna?
Jag är generalsekreterare på SMIF samtidigt som jag för tillfället praktiserar på ett undersökningsföretag. Jag är även chef för Livgardesgruppens Rekryteringsråds Ledning- och Planeringsgrupp där jag ansvarar för att samordna rekryteringsaktiviteter för Stockholms fyra hemvärnsbataljoner. Mellan allt det hinner jag även med att vara administratör på EQ Europe där jag sköter testportaler och fakturering samt ger stöd till kunderna.

Varför skriver du på Dagensanalys.se?
Jag tycker det är roligt att skriva texter som människor kan lära sig av, samt att jag hela tiden får en chans att hålla mig uppdaterad på vad som händer i världen i fråga som såväl digital marknadsföring och teknik, som en rad andra områden som dyker upp under konferenser, i intervjuer och på nyhetssajter runt om i världen. Det berikar med andra ord mig själv samtidigt som jag får chans att dela med mig av allt spännande som händer.

Hur hinner du att skriva på Dagensanalys.se?
Planering, planering och planering.

Vart ser du att Dagensanalys.se är om två år?
En fortsatt mycket uppskattad kanal för att få djuplodande information i ett tillgängligt format. Vårt läsarantal har ökat kraftigt, och vi tillhandahåller dessutom en rad kringtjänster som våra läsare kan dra stor nytta av.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>