Keymetrics

Digitala begravningar med Fonus

Nu lanserar Fonuskoncernen farväl.se som ett digitalt alternativ i begravningsbranschen.

Uppdraget? Att vara en trygg aktör även i lågprissegmentet på en marknad där vem som helst idag kan starta begravningsbyrå.

Det är inte första gången Fonuskoncernen utmanar för kundernas bästa. På 1940-talet bildades Fonus som ett tryggt alternativ på en då allt mer turbulent begravningsmarknad. Beställning av en begravning görs ofta under omständigheter som både är tidsmässigt och emotionellt krävande. Därför är det extra viktigt att en beställd begravning blir som kunden tänkt sig.

Med farväl.se vill Fonuskoncernen bidra med trygghet och erfarenhet även på lågprismarknaden.

– Begravningsmarknaden har hög konkurrens, något vi tror är nyttigt, det sporrar oss att hela tiden bli bättre. Men idag kan vem som helst starta begravningsbyrå utan erfarenhet och tillstånd vilket tyvärr skapat en marknad där risken finns att kunderna inte får det de förväntar sig,säger Mikael Åbom, VD för Fonuskoncernen.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Facebook håvar in pengar trots rekordböter