Keymetrics

Canal Digital lanserar Android TV-plattform

OnePlace är namnet på Canal Digitals nya TV-plattform, byggd på Googles öppna ekosystem Android TV™.

Lanseringen av OnePlace innebär att nästa generations TV-upplevelse är här, för alla Canal Digitals kunder i hela Norden. Den nya boxen ger sömlös tillgång till olika TV- och playtjänster, där linjära TV-kanaler, veckoarkiv, filmer och serier, appar och spel finns tillgängligt på samma plattform med en fjärrkontroll, skriver Canal Digital i ett pressmeddelande.

– Nu gör vi något vi aldrig har gjort förut: Vi går från ett stängt innehållsuniversum – där kunderna bara kan se det innehåll vi tillgängliggör – till ett öppet innehållsuniversum baserat på Android TV. Vi kallar nästa generations TV-upplevelse för ”OnePlace”, säger Ragnar Kårhus, VD på Canal Digital.

Med namnet ”OnePlace” förmedlas också ambitionen med den nya plattformen: att samla allt innehåll och göra det enkelt tillgängligt för kunderna på ett och samma ställe. Den sömlösa integrationen mellan streaming och linjär-TV är central i den nya TV-upplevelsen:

– För att möta såväl dagens som framtidens krav från kunderna när det gäller användarupplevelse, är sömlös tillgång till både linjär-TV och playinnehåll en väldigt viktig komponent. Med OnePlace kan vi även ge kunderna personliga rekommendationer om relevant innehåll från de 28.000 titlar vi har i vår playtjänst, i tillägg till det som visas eller kommer att visas på linjär-TV, avslutar Kårhus.

OnePlace går att beställa från och med idag 1 mars.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Tips om podcast som vill belysa HR-frågornas roll för tillväxten