Keymetrics

byBrick Insight har värvat Maria Gester som Head of social media

Maria Gester har rekryterats av byBrick Insight som ansvarig för att utveckla affärsområdet sociala medier.

byBrick Insight är en strategisk analys- och kommunikationsbyrå som hjälper företag att jobba integrerat och insiktsdrivet för att skapa affärsnytta.

”Vi är oerhört glada att ha Maria ombord, hon har en enorm kunskap om både organiskt och köpt i sociala medier och har en gedigen kommunikationsbakgrund som gör att hon förstår kundbehov på ett fantastiskt sätt.” säger Annsi Krol, VD på byBrick Insight. I och med rekryteringen av Maria kan vi erbjuda representation inom sociala medieområdet i både Stockholm och Västerås, vilket känns oerhört kul.

Maria har jobbat både på kundsidan och mediebyråsidan och har lång erfarenhet av affärsområdet som hon nu rekryterats för att bygga upp.

”Jag tror och hoppas att jag kan bidra med mycket i byBrick Insight utveckling, i form av taktiskt arbete såväl som strategiskt”, säger Maria. ”Att få jobba med en helt annan dimension av analys både innan, under och efter projekten känns fantastiskt. Datadrivna beslut är a och o och med några av de bästa analytikerna i branschen till förfogande blir mitt jobb både lättare och kundens resultat bättre.” säger Maria.

Maria Gester är även en i social teamet på TNW Conference i Amsterdam där hon i maj jobbar live, aktivt under hela konferensen med Twitter och Instagram tillsammans med experter från andra delar av världen.
Maria tillträdde sin tjänst 12 februari 2018.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Proof Analytics köper Musqot