Keymetrics

Årets viktigaste konferens för dig som vill förbättra kundupplevelsen

Den 8 maj arrangerar NOWBiZ konferensen Customer Experience Management 2018. Konferensen hålls för andra året i rad och har lockat till sig många intressanta praktikfall och duktiga talare som representerar företag som SEB, SAS, ICA, Telia med flera.

Dessutom medverkar Erik Modig och Göran Adlén som keynote-speakers. Precis som förra årets upplaga står kunden och deras upplevelser i fokus.

Vi fick möjlighet att tala med Lena Kockum, projektledare för konferensen, för att få en bättre insikt om vad konferensen handlar om och vem den riktar sig till.

Vem bör gå på konferensen?


”Den inriktar sig till alla som vill utöka och förbättra sina kunders upplevelser och sätta kunden i centrum. Om du är aktiv inom digitalisering, Customer Experience, kundtjänst, CRM, försäljning eller om du bara allmänt vill veta hur DU kan göra skillnad för dina kunder så kommer denna konferens vara något för dig”.

Varför är det viktigt med bra Customer Experience?
”Kunderna är de som är viktigaste för företag. I och med att deras krav på upplevelser höjs måste företag bemöta dessa för att ligga steget före deras konkurrenter i dagens tuffa marknad. Det är också viktigt att strategiskt tänka långsiktigt för att kunna hantera kundupplevelser även i framtiden.”

Hur kommer det sig att ni valde att organisera konferensen i år igen?
”Det var egentligen tidigare deltagare som ville att vi skulle följa upp förra årets succé! Vi är självklart otroligt glada över detta och ser fram emot att presentera och diskutera lösningar där kunderna står i fokus”.

Vad kan man se fram emot under konferensen?
”Förutom den fantastiska möjligheten att nätverka kommer vi att ha många intressanta praktikfall. Att lära av andra företags fram- och motgångar är det som våra deltagare framförallt efterfrågar. På konferensen kommer vi att gå in på många intressanta ämnen såsom AI (Artificiell intelligens) – nya möjligheter att möta framtidens kunder, Trendspaning – framtidens kundmöte, Kundriven affärsutveckling – så ökar du tillväxten genom din databas, Ledarskap i den digitala transformationen – så leder du i förändring,  Tvärfunktionella team – nyckeln till framgång, Customer Experience Journey med flera. Det kommer bli en heldag med många spännande och givande aktiviteter och vi ser fram emot att se alla där”.

Boka in datumet 8 maj och förbered dig på en spännande heldagskonferens där du får lära dig allt om morgondagens kundupplevelser. Vill du läsa mer om dagen och anmäla dig till Customer Experience Management 2018, klicka på länken: http://cxm2018.nowbiz.se

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Erik Modig pratar om boken Bang for the Buck