Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Appar konverterar bättre för onlinebutiker

För flera onlinebutiker är numera den mobila handeln större än desktop. Enligt Criteos senaste kvartalsrapport är nu mobiltrafiken överlägsen om man har en bra app.

Onlinebutiker som har både en app och mobilbutik (webbläsare) får cirka 2/3 av all sin trafik från mobila användare.

Konverteringarna i mobila appar är högre än andra kanaler. Onlinebutiker upplever 3X högre konvertering än mobil webb. Detta kan bero på att användaren är mer bekväm i appen då det känns som en sluten och mer direkt koppling till butiken. Det kan också bero på att de som laddar ned en app är mer lojala till varumärket.

Nära en fjärdedel av alla desktop transaktioner hade mobila klick innan. Med andra ord 41 procent av alla desktop-konverteringar startade på en annan enhet.

Rapporten belyser återigen att vi lever i mobile-first värld som måste hanteras med både mobila webbläsarlösningar och appar.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>