Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

7 viktiga saker som du måste ha koll på i digital marknadsföring

Jobbar du med digitala kanaler och vill bli ännu bättre på att Marknadsanalys, Data, Google Analytics, Sökmotoroptimering (SEO), Sociala medier, E-postmarknadsföring och Displayannonsering.

Boka upp dig i vår utbildning där du kommer att lära dig hur du ökar din synlighet med digitala annonsering och hur du ökar din konvertering – hur du säljer mer – missa inte denna utbildning.

Kursstarten sker löpande efter det att man anmäler sig, boka upp dig så sätter vi ihop en kursplan åt dig.

Utbildningen kommer vara i 7 olika steg där vi går igenom all steg som man behöver ha koll på. Du får enkla tips hur du kan optimera dina insatser och du får lära dig analysverktyg och de senaste uppdateringarna som du måste ha koll på.

Om du vill vara med boka via denna länk Anmälan till utbildning i digital marknadsföring

Du kommer att guidas genom detta snåriga landskap med tydliga och enkla instruktioner, via bland annat filmer, övningar, tips och trix. 

Kursen är indelad i sju olika moment:

1. Marknadsanalys   Vi skulle inte göra marknadsföringen rättvisa om vi inte tog fasta på behovet av att ha korrekt data.

2. Google Analytics – Hur mäter du och vad ska du mäta när du skapar din kampanj? Detta är avgörande för att veta om du nått dina mål.

3. Sökmotoroptimering (SEO) – Hur ser du till att din kampanj eller sajt når ut på bästa sätt, både gällande teknik och innehåll.

4. Sökmotormarknadsföring – Att marknadsföra dig via sökmotorer kan verka enkelt, men det finns en hel del att tänka på.

5. Sociala medier – Om du inte har tagit med sociala medier i din marknadsföring går du sannolikt miste om en hel del möjligheter. Hur optimerar du din kampanj på bästa sätt för olika kanaler?

6. E-postmarknadsföring – Trots utvecklingen de senaste åren är e-post fortfarande en relevant och viktig kanal för din kommunikation med kunderna.

7. Displayannonsering – Med intåget av programmatiska annonsköp har det blivit både enklare och svårare att synas på displayannonser

Efter avslutad utbildning får du ett certifikat som intygar att du är ett tvättäkta proffs på digital marknadsföring.

Kostnad för kursen är 9.900 kr (exkl moms). Anmälan är bindande. Om du får förhinder går det bra att överlåta ditt deltagande till annan deltagare. 

Vi på Dagensanalys.se gör vårt yttersta för att du ska vara nöjd med kursen. Om du trots det känner att vi inte håller vad vi lovat, kontakta oss så fixar vi det. Skulle du ändå inte vara nöjd får du pengarna tillbaka.

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>