Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Snapchat svarar på revolten om den nya designen

När Snap ändrade sin design krävde över 1 miljon missnöjda användare att företaget skulle ta tillbaka den gamla designen. Nu kommer äntligen Snap med ett svar.

Tyvärr är deras svar kanske inte riktigt vad användarna hoppats på.

”We hear you, and appreciate that you took the time to let us know how you feel. We completely understand the new Snapchat has felt uncomfortable for many,” skriver företaget. Sedan fortsätter Snap att förklara att den nya designen är bra, användarna måste bara ge det en chans att vänja sig.

”The new Friends page will adapt to you and get smarter over time, reflecting who you’re most likely to be Snapping with at that moment. This same personalization is also true of the new Discover, which will adapt to you the more that you use it.”

Men svaret räckte inte för de 1,2 miljoner arga användarna som vill att Snap tar bort designen helt och hållet.

”This doesn’t help at all, in fact it makes me more mad,” skrev en användare som kommentar till Snaps inlägg. ”How about you quit telling us what you think we’ll like and change it back to the way you know we all like,” skrev en annan användare.

Annika Basun

Skribent

Dagensanalys.se

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>