Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Poddmarknaden växer, lär dig allt om hur du skapar en digital ljudstrategi

Enligt senaste Orvesto (2017:3) lyssnar 3,58 miljoner per månad och 1,8 miljoner per vecka på poddar och tillväxten i lyssnade växer i rasande takt och mediet når fler användare för varje månad som går.

Alla nya medier skapar nya möjligheter till annonsering. Just poddcasts är ett otroligt bra media att få tid med sin målgrupp i en ny spännande mediekanal där man kan välja vilka poddar som har en stark affinitet med ditt varumärke och dina produkter och tjänster.

För att bringa lite ljud i hur man kan planera sina mediekampanjer utifrån räckvidd, som är grunden i all medieplanering, har KIA-index – som drivs av Sveriges Annonsörer – skapat den nya tjänsten Poddindex med granskade och validerade siffror för alla poddar från Sveriges Radio, Acast, Bauer Media och MTG Sverige.

Vill du lära dig allt om poddar. Du får veta vilka som lyssnar, hur man skapar en bra historia och hur nya Poddindex fungerar samt hur du kan sätta en bra ljudstrategi i din medieplanering.

Om seminariet som är den 20 mars hos Sveriges Annonsörer

 

Introduktion

  • Vilka är det som lyssnar på poddar
  • Poddmarknaden växer, så många lyssnar
  • Storytelling, vilka format fungerar bättre än andra

Poddindex

  • Bakgrunden till Poddindex, varför behöver vi en gemensam mätningsmetod
  • Lyssningar vs räckvidd, hur ser mätstandard ut för att vi skall få fram korrekta siffror
  • Poddindex betydelse för marknaden och hur kan man använda siffror för räckvidd
  • Certifieringen, hur blir jag som poddägare certifierad i Poddindex

Framtiden

  • Hur fortsätter arbetet framåt med Poddindex
  • Ljudetmediets framtid, vad har man för ljudstrategi

Seminariet arrangeras av Sveriges Annonsörer och det inleds med frukostmingel klockan 08:45. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:00. Kan du inte vara på plats kan du följa det via en livesändning på SvA Facebooksida.

Du kan anmäla dig här

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>