Keymetrics

Paneldebatt: Framtidens Researcher

Nu bjuder SMIF in till del två i sin paneldebattserie om Framtidens Research. För dig som funderar på hur bland annat AI och digitaliseringen påverkar de som arbetar i undersökningsbranschen har du nu chansen att få svar på dina frågor från några riktiga experter. Debatten äger rum onsdag den 7 mars kl. 15-16.

Paneldebatten går under namnet Framtidens Researcher och tar fasta på frågan kring vem som egentligen kommer att vara analytiker i morgondagens datadrivna värld. Andra relevanta frågor som förhoppningsvis kommer få sina svar är vilka krav som kommer ställas på analytiker i framtiden, samt hur vi kan förbereda oss redan nu för dessa nya krav.

När: 7/3 kl. 15-16
VarBerghs School of Communication i Stockholm
Talare: Martin Hehrne från Facebook, Oscar Danielsson från YouGov och Andreas Nergård från Odyssey
AnmälanOm du vill vara med på plats anmäler du dig här!

Kommande ämnen är bland annat ”Så visar vi data i framtiden” den 11/4, ”Paneler och Incentives” den 16/5 och ”Som man frågar får man svar” den 14/6.

Alla debatter kommer även att sändas live på SMIFs Facebooksida samt finnas att titta på i efterhand också.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Att kombinera data från olika källor är framgångsmelodin