Med AI får du veta vad app-användaren tänker göra härnäst

För att ha koll på hur vi använder appar och vad vi tänker göra härnäst, utan att fråga, har företaget WalkMe utvecklat tjänsten Artificial Intelligence (AI) Predictive Analytics.

Allt med AI låter ju häftigt idag. Och det har företaget WalkMe tagit fasta på med sina nya tjänst.

Tanken är att ge ett prediktivt underlag till apputvecklare som gör att man kan förstå vad användaren kommer att göra härnäst i appen, oavsett var de befinner sig i den.

Med sitt system samlar man in hundratals datapunkter varje sekund, i realtid, som sedan används för att förstå och kunna leverera rätt innehåll till användaren. Systemet kan även känna igen om en person står, sitter eller är på väg någonstans.

Ett sätt som tekniken är tillämpbar är att förstå churn (när en användare lämnar tjänsten). Om man kan förstå det innan användaren själv har valt att göra det kan man rikta kampanjer till dessa användare och få dem att stanna kvar i appen – alltså inte churna.

“Organizations across every size and sector invest hundreds of millions of dollars globally in technologies that they believe will deliver a greater customer experience, only to find that they have incorrectly anticipated the user’s needs. Using WalkMe AI Predictive Analytics, organizations now have real data and predictive insights at their disposal: a formidable tool to transform user adoption,” förklarar grundaren Rephael Sweary.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Äntligen! Så här slipper du alla retargeting-annonser