Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Google vill hjälpa företag att snabba upp sina mobilsidor

I samband med Mobile World Congress presenterade Google två nya verktyg för att hjälpa företag att snabba på sina sidor.

Undersökningar visar att 53 procent av alla användare lämnar en mobil hemsida om den inte laddar under 3 sekunder. Men för många företag är mobila hemsidor fortfarande inte en stor prioritering, och rent krasst innebär dåligt fungerade mobila hemsidor mindre intäkter för dem som inte investerar i användarupplevelsen (och laddningstiden).

Speed Scorecard: Ett lättanvänt verktyg som gör det möjligt att genom att skriva in sin URL få information hur deras mobila laddningstid presterar jämfört med andra varumärken inom olika vertikaler i landet.

Impact Calculator: Ett verktyg som gör det möjligt att genom att skriva in sin URL för att se den potentiella intäktstillväxten av att förbättra laddningstiden.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>