Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

På Breakit kan du vara både snygg och lite stygg

Humor att visa annonser som trillar fram på webbplatser från olika nätverk. Här är en uppenbar filler som Breakit fick stoltsera med högst upp i flödet.

Pinsamt eller bra annonsering?

Men så här är det för alla publicister. Det gäller att ta det som erbjuds. I fallet Breakit blev det en annons från dejtingsajten flirtafritt. Även om det inte är relevant för innehållet på Breakit så är det något som de själva och läsarna får stå ut med, eftersom det blir kronor in i kassan. Lite som när Åhléns kom på att de skulle ha rökrea efter terrorattacken i Stockholm.

 

Timo Koskinen

Dagensanalys

Mina artiklar baseras på min egna åsikter och reflekterar inte alltid Dagensanalys.se. Jag svarar för mina egna åsikter i mina artiklar.

Jag gillar media, analys och att tycka om det som är rätt och fel. Det är viktigt att man vill tycka om saker, tycker jag. Maila gärna mig om du vill bolla tankar och idéer.

Jag har jobbat länge inom media som både köpare och säljare. Jag tycker annonser är bra och att adblockers är dåliga. Internet är framtiden och allt analogt kan packa ihop och lägga ned.

2 Kommentarer

Säger nog mer om ditt surfbeteende, retargeting…..

Svara

Tror inte det beror på någon surfbeteende. Snarare att man aktivt valt att dessa typer av annonser ska finnas med i rotationen.

Svara

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>