Keymetrics

Outfox ger sina tips till 2018

Vi passade på att fråga Lars Johansson – Managing Director Outfox – vilka digitala trender som han ser framför sig 2018

Lars du har jobbat med Google Analytics under flera år, vilka trender tror du kommer att vara viktigast i den närmaste framtiden?

Allt fler företag kommer lämna ”one hit wonders” och satsa på att jobba processorienterat och långsiktigt med CRO – Webbkonvertering. Det blir en mer naturlig del och inte något man adderar.

Fler kommer förstå att många små förbättringar under lång tid kan ge mer än en enstaka lyckträff. På verktygssidan kommer Google Optimize bli det mest frekvent använda verktyget för tester.

Google Optimize 360 kommer göra det allt kämpigare för Optimizely p.g.a. den tajta integrationen med Google Analytics 360 Suite i allmänhet och i synnerhet möjligheten att använda audience lists.

Sentient Ascend är ett spännande alternativ som gör det möjligt att i större utsträckning automatisera konverteringsoptimering.

Läs även vad 5 andra digitala specialister tror om framtiden – 6 Digitala specialister ger sina hetaste tips för 2018

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Schibsteds Future Report är här