Keymetrics

Nu kan du köra retargeting med MailChimp via Google Display Network

Retargeting är oerhört populärt bland marknadsförare då det ger affärer – samtidigt väldigt hatat av användare då man blir förföljd efter sitt köp.

Den allmänna åsikten bland marknadsförare är att det är klart lönsamt att köra retargeting då det genererar affärer, detta har alla systemleverantörer insett. Nu har även MailChimp en tränst för retargeting kopplat till Google Display Network.

”Google remarketingannonser var mycket intuitiva”, säger Vashti Patrick, grundare av VeePeeJay Media, som deltog i beta-testet. ”De är super enkla att använda och installera i MailChimp.”

Genom att använda Google Display Network anpassas din publicerade annons dyker upp på flera olika typer av annonsytor. Om du säljer träningsutrustning, till exempel, kommer dina kunder att påminnas om ditt varumärke när de kolla in de fitnessbloggar och appar som de regelbundet besöker.

Har du inte en butik? Då kan du kan ansluta din webbplats till MailChimp för att skapa sökningar för att marknadsföra dina produkter, tjänster eller ditt innehåll. När dina annonser får fler klick kommer de att optimeras för att visas på alla olika webbplatser och mobilappar som dina kunder har besökt, det som kallas retargeting (oerhört effektivt om man inte har hunnit handla, mycket irriterande om man redan har köpt produkt/tjänst).

Med MailChimp via Google Display Network skall du kunna annonsera och nå dina potentiella kunder för endast 10 kronor per dag. För många småföretag är den största barriären för digital annonsering den kostnaden. De vet att reklam är avgörande, men det sista som de vill ha är att slösa bort pengar och visa annonser till människor helt slumpmässigt.

Möjligtvis kan MailChimps samarbete med Google Display Network vara en bra lösning för annonsörer med en liten budget.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Varumärken måste våga mer och tänka som pirater