Keymobile vill expandera i södra Sverige och anlitar Closer för säljstöd

Keymobile är en av Sveriges ledande aktörer inom mobilannonsering, men set en möjlighet att öka sin närvaro i landets södra delar. I syfte att skapa en lokal närvaro har de tecknat ett avtal med företaget Closer för att kunna ha en lokal säljare på plats för att erbjuda företagets tjänster till aktörer i regionen.

Closer arbetar med att erbjuda säljstöd till företag såsom Visual Art, United Screens, PlayAd och Dagens Industri, och nu är det alltså dags för Keymobile att också haka på tåget. Genom ”aktiv och uppsökande försäljning” vill Keymobile utöka sitt nätverk, som i nuläget består av 200 mobilsajter och en räckvidd på 5 miljoner unika besökare i veckan.

I syfte att kunna stötta Keymobile på bästa sätt söker nu Closer en ny säljkonsult som enbart ska jobba med Keymobile. Closers framgång har nämligen baserats på att varje säljkonsult driver sitt eget bolag, och är exklusivt ansvarig för kontot. Det är denna modell som Keymobile fastnat för, och enligt företagets VD Johan Näslund finns stora förväntningar på samarbetet med Closer.

Marknaden för mobilannonsering har vuxit kraftigt de senaste åren, men det finns fortfarande oerhört stor potential. I takt med att allt fler företag ser vikten av att finnas i mobilen, utöver desktop, när det gäller marknadsföring online behövs det samarbetspartners som kan hjälpa företagen att navigera i den nya miljön. Keymobile är dock inte ensamma, och att aktivt arbeta för att skaffa sig en starkare position är därför en förutsättning för att kunna fortsätta vara konkurrenskraftig på den svenska mobilannonsmarknaden.