Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Innehållsmarknadsföring ska in i e-handeln för att öka konverteringarna

Nordic Web Team, en aktör för e-handelslösningar i Magento, inleder ett samarbete kring innehållsmarknadsföring med Flowbox.

E-handelsleverantören Nordic Web Team har över 500 kunder i Norden som Klarna, Adlibris och Livly.

– Vår ambition är att se till att våra kunder blir bäst på sin grej och att de känner att de är unika inom sitt område. Här kommer Flowbox in i bilden, med en plattform som hjälper e-handlare att ta tillvara på kundernas innehåll i sociala medier för att skapa större engagemang och ökad konvertering, säger Jonas Wärngård, vd och medgrundare på Nordic Web Team.

Flowbox använder sig av UGC (User Generated Content), innehåll skapat av kunder och användare på Instagram och i andra sociala medier. Genom att integrera Flowbox i webbshopen kan e-handelsföretag skapa en levande sajt med kundernas egna innehåll.

– Den största fördelen med UGC är att det ökar chansen att kunden slutför köpet. En autentisk bild på din produkt på exempelvis Instagram ger ”social proof” på att andra använder produkten och att den är bra, vilket sänker tröskeln avsevärt, säger Jonas Wärngård.

– Samarbetet med Nordic Web Team öppnar upp nya möjligheter för båda parter. Vi får möjlighet att anpassa vår produkt ytterligare efter de behov som finns, samtidigt som kunderna kan förkorta processen från inspiration till transaktion, säger Marcus Carloni, vd på Flowbox.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>