Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Facebook ska hjälpa annonsörer att hitta rätt på ”nya Facebook”

För att lugna investerare, annonsörer och företag har Facebook gått ut med information att man nu tänker stötta alla annonsörer så att de kan hitta rätt i ”nya Facebook”, som nu ska ha fokus på dina vänner och familjer istället för varumärken.

Bakom nyheten finner vi Bloomberg som tagit del av ett internt mail från Facebook. I mailet skriver Facebook att man förstår att uppdatering på plattformen kan ruska runt annonsörerna och intäkterna. Trots ändringarna lovar Facebook att varumärken ska kunna synas, men på ett nytt sätt.

Facebook skriver även att man tänker hjälpa annonsörerna att skapa innehåll som förespråkar det meningsfulla utbytet på Facebook.

Mikael Karlsson

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>