Keymetrics

Facebook ska hjälpa annonsörer att hitta rätt på ”nya Facebook”

För att lugna investerare, annonsörer och företag har Facebook gått ut med information att man nu tänker stötta alla annonsörer så att de kan hitta rätt i ”nya Facebook”, som nu ska ha fokus på dina vänner och familjer istället för varumärken.

Bakom nyheten finner vi Bloomberg som tagit del av ett internt mail från Facebook. I mailet skriver Facebook att man förstår att uppdatering på plattformen kan ruska runt annonsörerna och intäkterna. Trots ändringarna lovar Facebook att varumärken ska kunna synas, men på ett nytt sätt.

Facebook skriver även att man tänker hjälpa annonsörerna att skapa innehåll som förespråkar det meningsfulla utbytet på Facebook.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Snapchat anlitar DoubleVerify för att säkra annonsvisningarna