Facebook berättar om sina spännande nyheter 2018

Vi passade på att fråga Martin Hehrne – Analysansvarig Norden för Facebook – om vad som är på gång hos världens största digitala mediekanal 2018.

Martin du har en lång gedigen bakgrund inom analys och nu sitter du hos den digitala jätten Facebook. Kan du dela med dig om vad Facebook har för spännande nyheter till det kommande året?

Vi jobbar ständigt med att underlätta för annonsörer att på ett enkelt och effektivt sätt kunna mäta och förstå effekten av kommunikation på Facebook. Vi har under året lagt till ytterligare partners inom measurement.

Några av våra nya partners är NEPA och Data Intelligence, oberoende företag som på uppdrag av annonsörer mäter effekten av Facebook och Instagram i Norden. Vi förstärkte även samarbetet med globala verifieringsföretag, senast Meetrics, men även fördjupade möjligheter med Moat, IAS, comScore.

Vi ser ständigt över vilka lösningar som kan underlätta för branschen att få ännu djupare och välgrundad insikt kring kampanjer. Inför nästa år tror vi på ett ökat fokus kring attribution där många företag fortfarande är ligger kvar i lösningar som ger en ofullständig bild.

Det senaste året har Facebook presenterat flertalet nyheter inom utvecklingen av AI och VR. Att göra system tillgängliga för utvecklare och investera i hårdvara gör det möjligt att bygga på de teknologiska framsteg vi har fått se den senaste tiden, och det öppnar upp nya, unika och spännande möjligheter att kommunicera på.

Läs även vad 5 andra digitala specialister tror om framtiden – 6 Digitala specialister ger sina hetaste tips för 2018

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nu inleder Datainspektionen sina första GDPR-granskningar