Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Facebook berättar om sina spännande nyheter 2018

Vi passade på att fråga Martin Hehrne – Analysansvarig Norden för Facebook – om vad som är på gång hos världens största digitala mediekanal 2018.

Martin du har en lång gedigen bakgrund inom analys och nu sitter du hos den digitala jätten Facebook. Kan du dela med dig om vad Facebook har för spännande nyheter till det kommande året?

Vi jobbar ständigt med att underlätta för annonsörer att på ett enkelt och effektivt sätt kunna mäta och förstå effekten av kommunikation på Facebook. Vi har under året lagt till ytterligare partners inom measurement.

Några av våra nya partners är NEPA och Data Intelligence, oberoende företag som på uppdrag av annonsörer mäter effekten av Facebook och Instagram i Norden. Vi förstärkte även samarbetet med globala verifieringsföretag, senast Meetrics, men även fördjupade möjligheter med Moat, IAS, comScore.

Vi ser ständigt över vilka lösningar som kan underlätta för branschen att få ännu djupare och välgrundad insikt kring kampanjer. Inför nästa år tror vi på ett ökat fokus kring attribution där många företag fortfarande är ligger kvar i lösningar som ger en ofullständig bild.

Det senaste året har Facebook presenterat flertalet nyheter inom utvecklingen av AI och VR. Att göra system tillgängliga för utvecklare och investera i hårdvara gör det möjligt att bygga på de teknologiska framsteg vi har fått se den senaste tiden, och det öppnar upp nya, unika och spännande möjligheter att kommunicera på.

Läs även vad 5 andra digitala specialister tror om framtiden – 6 Digitala specialister ger sina hetaste tips för 2018

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>