Egmont köper Robot

Egmont Publishing har förvärvat titeln Robot från Reset Media.

Reset Media startade tidningen Robot 2010 och har sedan dess utökat utgivningen såväl i Sverige som internationellt. Robot finns, förutom i Sverige, idag även i Norge, Tyskland, Ungern och Holland.

Tidningen Robot har en stark ställning bland barn och ungdomar. Innehållet är byggt kring en grupp fiktiva karaktärer med individuella personligheter som utgör redaktionens röster. Med sina egna åsikter och favoritspel skall de de skilda karaktärerna tilltala olika typer av läsare.

För Egmont är Robot ett välkommet tillskott i portföljen med andra varumärken som Kalle Anka, Lego, Minecraft, Pokémon och Roblox.

– Robot passar väl in i vår förvärvsstrategi och satsning på både tryckt och digitalt barn- och ungdomsinnehåll. Vi ser stora möjligheter att utveckla varumärket på olika plattformar både i Sverige och internationellt, säger Marika Bark, Business Area Director på Egmont Publishing.

Digital Media Strategist

E-postadressen publiceras inte.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nordea väljer GroupM Nordic