Keymetrics

E-handlare satsar på Content Marketing i år

E-handlare är grymma på konvertering och retargeting, men för att man skall få in kunderna så att man kan få dem att konvertera måste man först få dem intresserade och content marketing är ett oerhört effektivt sätt att göra detta.

I år tycks det som att alla e-handlare skall börja jobba med content marketing, samtidigt köper publicister in sig i e-handelsföretagen då de ser möjligheten att få deras läsare att konvertera till köpare.

Flera stora e-handelsföretag lägger att mer krut på sin Content Marketing i år. Fördelarna är många, det genererar bra SEO så att man hamnar högt upp i sitt organiska sök, man ger svar på varför man skall köpa produkterna istället för att bara uppmana till att köpa (man får en anledning att köpa helt enkelt).

Dessutom skapar man en relation med sina kunder och ett mervärde där man bjuder på smarta tips och insikter (om man gör det rätt), Content Marketing inlägg kan vara långlivade och användarna får en anledning att besöka er sida mellan köpen så att ni ligger ”Top of mind” när det väl är dags att köpa något.

Vi får se hur e-handlarnas Content Marketing satsningar utvecklas under året, det är en spännande resa att följa…

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Snabbkurs i SEO för dig som vill ranka högt på Google del 3
Snabbkurs i SEO för dig som vill ranka högt på Google – del 3